Κτητικές αντωνυμίες - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Τρίτη 28 Μαΐου 2024

Κτητικές αντωνυμίες





Μάθαμε ότι τις λέξεις που χρησιμοποιούμε στη θέση ονομάτων ή επιθέτων,
τις ονομάζουμε αντωνυμίες.






Οι αντωνυμίες που φανερώνουν σε ποιον ανήκει κάτι (τον κτήτορα), λέγονται κτητικές αντωνυμίες.

π.χ. 

Το αρκουδάκι μου ή Το δικό μου αρκουδάκι 












Οι αδύνατοι τύποι της κτητικής αντωνυμίας είναι οι :






Προσοχή! 


Δεν πρέπει να μπερδεύουμε τις κτητικές αντωνυμίες με τις προσωπικές.
Οι κτητικές αντωνυμίες μπαίνουν ύστερα από ουσιαστικό :π.χ. η κασετίνα μου,
 ενώ οι προσωπικές συνοδεύουν ρήμα : π.χ. Μου γέλασε


Για να καταλάβω αν μια αντωνυμία, η οποία είναι γραμμένη με αδύνατο τύπο, είναι προσωπική ή κτητική, την αντικαθιστώ με τον αντίστοιχο δυνατό τύπο .
π.χ.

Το σπίτι μου ⏩ το δικό μου σπίτι  (κτητική),

ενώ: 

Με ρώτησε ⏩  εμένα ρώτησε (προσωπική).











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous