Ο ήχος, όπως και το φως μπορεί να απορροφηθεί, δηλαδή να "εξαφανιστεί".
Στα μαλακά και πορώδη υλικά ο ήχος ανακλάται πολλές φορές στα τοιχώματα που περιβάλλουν τους πόρους.
Αν παρατηρήσουμε ένα υλικό με μαλακή και πορώδη επιφάνεια, θα δούμε ότι αυτή είναι γεμάτη μικρά ή μεγαλύτερα «βαθουλώματα», τους πόρους.
Σε κάποια υλικά, όπως στο σφουγγάρι, οι πόροι αυτοί είναι ορατοί με γυμνό μάτι.
Σε άλλα υλικά, για να δούμε τους πόρους, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μεγεθυντικό φακό ή ακόμα και μικροσκόπιο.
Γι' αυτό και όταν χιονίζει, οι ήχοι ακούγονται λιγότερο έντονοι.
Αυτό οφείλεται σε έναν βαθμό στην ιδιότητα που έχει το χιόνι να απορροφά τους θορύβους.
Τους ήχους απορροφά και το φύλλωμα των φυτών, επειδή είναι μαλακά και πορώδη.
Αντίθετα, τα σκληρά και λεία υλικά ανακλούν τον ήχο.
Οι αρχαίοι Έλληνες αξιοποίησαν το φαινόμενο της ανάκλασης του ήχου στα θέατρά τους ήδη από τον 5ο αιώνα π.Χ.
Ο χώρος των θεατών αναπτυσσόταν ημικυκλικά γύρω από μία σκηνή.
Για την κατασκευή των καθισμάτων που είχαν χτιστεί σε σειρές πάνω σε μία πλαγιά χρησιμοποιήθηκαν σκληρά και λεία υλικά, ώστε να ανακλάται το ηχητικό κύμα και να κατευθύνεται προς τους θεατές.
Η καλή ακουστική των σύγχρονων θεάτρων οφείλεται στη μελετημένη επιλογή των υλικών.
Όπου είναι επιθυμητή η ανάκλαση του ήχου, τοποθετούνται υλικά με λεία και στιλπνή επιφάνεια,
ενώ, όπου είναι επιθυμητή η απορρόφηση του ήχου, χρησιμοποιούνται υλικά με μαλακή και πορώδη επιφάνεια.
Ο φελλός απορροφά σχεδόν τελείως τον ήχο, γιατί είναι πορώδης και μαλακός και γι' αυτό χρησιμοποιείται για ηχομόνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί