Οι παλιοί κάτοικοι της Αττικής δε ζούσαν όλοι σ' ένα μέρος.
Μερικοί κατοικούσαν στις ορεινές περιοχές, ενώ οι περισσότεροι είχαν εγκατασταθεί στις μικρές εύφορες πεδιάδες και στην παραλία.
Εκείνος που τους
παρακίνησε να συγκεντρωθούν και να κατοικήσουν όλοι μαζί ήταν ο ξακουστός
βασιλιάς Θησέας.
Για να θυμούνται μάλιστα οι Αθηναίοι αυτό το γεγονός, γιόρταζαν τα
Παναθήναια,
Αργότερα, οι
Δωριείς που είχαν εγκατασταθεί στην Πελοπόννησο, θέλησαν να καταλάβουν την
Αθήνα.
Για να είναι μάλιστα πιο σίγουροι ότι θα τα καταφέρουν, ρώτησαν το μαντείο των Δελφών.
Το μαντείο απάντησε ότι
''θα πετύχαιναν το σκοπό τους, αν δε σκοτωνόταν ο βασιλιάς της Αθήνας.''
Για να είναι μάλιστα πιο σίγουροι ότι θα τα καταφέρουν, ρώτησαν το μαντείο των Δελφών.
Το μαντείο απάντησε ότι
''θα πετύχαιναν το σκοπό τους, αν δε σκοτωνόταν ο βασιλιάς της Αθήνας.''
Μόλις το έμαθε ο βασιλιάς της Αθήνας, ο Κόδρος,
ντύθηκε βιαστικά με ρούχα χωρικού και τράβηξε για το στρατόπεδο των Δωριέων.
Εκεί συνάντησε δυο
στρατιώτες και τους επιτέθηκε.
Αυτοί αμύνθηκαν και κατάφεραν να τον σκοτώσουν.
Αυτοί αμύνθηκαν και κατάφεραν να τον σκοτώσουν.
Την άλλη μέρα οι Αθηναίοι ζήτησαν να θάψουν το νεκρό βασιλιά τους.
Τότε οι Δωριείς κατάλαβαν τι λάθος είχαν κάνει.
Η Αθήνα όμως είχε σωθεί.
Τότε οι Δωριείς κατάλαβαν τι λάθος είχαν κάνει.
Η Αθήνα όμως είχε σωθεί.
Ο βασιλιάς αποχαιρετά πάνοπλος τον φίλο του Αίνετο, πριν προχωρήσει στην ηρωική του πράξη.
Δημοτικό Μουσείο της Bologna PU 273
Μετά τον Κόδρο, οι Αθηναίοι δεν έκαναν άλλον βασιλιά.
Την εξουσία πήραν οι ευγενείς και το πολίτευμα έγινε αριστοκρατικό.
Το έδαφος όμως της
Αττικής ήταν φτωχό και δεν έφτανε να θρέψει τους κατοίκους.
Πολλοί ήταν χρεωμένοι και διαμαρτύρονταν.
Πολλοί ήταν χρεωμένοι και διαμαρτύρονταν.
- οι νόμοι ήταν άγραφοι
- και οι δικαστές ευγενείς.
Για να σταματήσει η
αναστάτωση, οι ευγενείς ανέθεσαν στον Δράκοντα να γράψει τους νόμους (624 π.
Χ.).
O ∆ράκοντας όρισε για όλα τα αδικήµατα µια τιµωρία, τον θάνατο. Όσοι κατηγορούνταν για τεµπελιά, τιµωρούνταν µε θάνατο. Επίσης και αυτούς που έκλεβαν φρούτα ή λαχανικά τους τιµωρούσαν το ίδιο αυστηρά, όπως εκείνους που είχαν σκοτώσει. Γι' αυτό ο ∆ηµάδης πολύ σωστά είπε ότι ο ∆ράκοντας έγραψε τους νόµους του µε αίµα και όχι µε µελάνι. Μάλιστα ρώτησαν και τον ίδιο γιατί όρισε ως τιµωρία για όλα σχεδόν τα αδικήµατα τον θάνατο. Εκείνος τότε απάντησε ότι τα µικρά αδικήµατα αξίζουν αυτή την τιµωρία, για τα µεγάλα όµως δεν υπάρχει µεγαλύτερη τιµωρία από αυτήν.
Δρακόντεια μέτρα : είναι πολύ αυστηρά μέτρα αυστηρότατα, με βαρύτατες ποινές.
O Θησέας και ο συνοικισµός
O Θησέας µετά τον θάνατο του πατέρα του, του Αιγέα, έβαλε στο µυαλό του ένα µεγάλο και σπουδαίο έργο: να ενώσει τους κατοίκους όλης της Αττικής σε µία πόλη. Μέχρι τότε οι κάτοικοι της Αττικής ήταν σκορπισµένοι σε µικρά χωριά, µάλωναν µεταξύ τους και δεν ενδιαφέρονταν για το κοινό καλό. O Θησέας κατάφερε να πείσει γρήγορα τους φτωχούς και πιο δύσκολα τους πλούσιους και δυνατούς. Έτσι ίδρυσε την πόλη της Αθήνας και όρισε και µια κοινή γιορτή για όλους, τα Παναθήναια.
Πλούταρχος, Θησέας, 24 (διασκευή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί