Παρακείμενος- Υπερσυντέλικος ενεργητικής φωνής - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Τρίτη 30 Μαΐου 2023

Παρακείμενος- Υπερσυντέλικος ενεργητικής φωνής





Ο χρόνος με τον οποίο ένα ρήμα δηλώνει ότι κάτι έχει γίνει στο παρελθόν 
και τώρα, τη στιγμή που μιλάμε είναι ολοκληρωμένο, είναι ο Παρακείμενος.

 









Σχηματίζεται με το βοηθητικό ρήμα έχω + το ρήμα



















         
π.χ

    Έχω κρύψει τα παιχνίδια μου.


















ΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ







Υπερσυντέλικος  είναι ο χρόνος που φανερώνει πως αυτό που σημαίνει το ρήμα ήταν τελειωμένο στο παρελθόν πριν γίνει κάτι άλλο.



 Σχηματίζεται με το βοηθητικό ρήμα 
είχα + το ρήμα














π.χ.







Όταν ήρθες, εγώ είχα καθαρίσει το σπίτι.
(παρελθόν-τελειωμένο πριν από κάτι άλλο)

















Είχα διαβάσει ήδη δύο ώρες, όταν ήρθες.

(παρελθόν-τελειωμένο πριν από κάτι άλλο)



ΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous