Aγγειοπλάστες και τεχνίτες... άλλων εποχών - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

Aγγειοπλάστες και τεχνίτες... άλλων εποχών




Πριν από 5.000 χρόνια στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν τρεις σπουδαίοι Πολιτισμοί:

 



 ➤ Ο Κυκλαδικός στις Κυκλάδες
  ➤ Ο Μινωικός στην Κρήτη, όπου βασίλευε ο Μίνωας
  ➤ Ο Μυκηναϊκός στις Μυκήνες και σε άλλες πόλεις της Πελοποννήσου και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Οι αρχαιολόγοι με τις ανασκαφές που έκαναν ανακάλυψαν στα μέρη αυτά ευρήματα που δείχνουν πόσο σπουδαίοι ήταν αυτοί οι πολιτισμοί.










Οι μικροί μαθητές του Γ΄2 τμήματος, έγιναν για λίγο αγγειοπλάστες και τεχνίτες εκείνων των εποχών  
και σας παρουσιάζουν τα έργα τους, φτιαγμένα από πηλό !























ΓΛΕΝΤΖΕΣ

Στην υγεία σας, στην κοιλιά σας!
Είμαι ο γλεντζές!
Καθισμένος σε σκαμνάκι, εζαλίστηκα λιγάκι.
Ειδώλιο Πρωτοκυκλαδικό
3.000 χρόνια πριν απ' τον Χριστό.


ΑΡΠΙΣΤΗΣ της Κέρου

Είμαι από τους πρώτους μουσικούς του Ελληνικού κόσμου. Είναι σίγουρο πως ο καλλιτέχνης που με έφτιαξε, αγαπούσε τη ζωή.
Κάθομαι αναπαυτικά σε μια θαυμάσια καρέκλα, που μοιάζει με θρόνο. Με το κεφάλι γερμένο ελαφρά πίσω αποπνέω ζωντάνια και κέφι.
Το στόμα μου το έσβησε ο χρόνος κι όμως ακόμα τραγουδώ. Τραγουδώ τον ήχο των κυμάτων, που σπάνε στα ακρογιάλια του νησιού μου.
Τραγουδώ την απλή ζωή των Κυκλαδιτών. Φαντάζεστε πόση προσπάθεια θα χρειαζόταν από τον καλλιτέχνη να φτιάξει εμένα,
την τριγωνική άρπα μου και τον θρόνο μου με τόση μαστοριά και ευαισθησία!











Έχετε ξαναδεί πιο κοµψό γυναικείο ειδώλιο; ∆εν φαντάζοµαι. 
Ας αρχίσουµε απ’ το κεφάλι µου. 
Ενώ είναι τριγωνικό, πάνω πάνω στο μέτωπο κυρτώνει ελαφρά. 
Η μύτη µου λεπτή, μου δίνει μια παράξενη σοβαρότητα. 
Μυτερό είναι το πιγούνι μου ...


















Αγγείο µε µορφή ζώου.














Η θεά με τα φίδια.








Η κεφαλή του ταύρου και τα διπλά ιερά κέρατα.




















Διπλός πέλεκυς.


















Πήλινα αγγεία





















Σφραγίδες δαχτυλίδι























 



ΠΗΓΗ: ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ (από το βιβλίο της Σοφίας Γιαλουράκη «Τα κυκλαδικά ειδώλια ζωντανεύουν», εκδόσεις Ακρίτας)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous