Το φυλλάδιό μου συμπληρωμένο - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Το φυλλάδιό μου συμπληρωμένο


     
     



Γ Ρ Α Μ Μ Α Τ Ι Κ Ε Σ   Α Σ Κ Η Σ Ε Ι Σ






1.   Να συμπληρώσεις το παρακάτω κείμενο με τα ρήματα της παρένθεσης στο συνοπτικό - στιγμιαίο μέλλοντα :

Κάθε ομάδα θα κάνει (κάνω) διαφορετική δουλειά . Η πρώτη θα συγκεντρώσει (συγκεντρώνω) πληροφορίες για τους θεούς του Ολύμπου , η δεύτερη θα καταγράψει (καταγράφω) τα στοιχεία , η τρίτη θα ετοιμάσει (ετοιμάζει) διάφορα παιχνίδια , η τέταρτη θα φτιάξει (φτιάχνω) τις ζωγραφιές , η πέμπτη θα γράψει (γράφω) ποιήματα και η έκτη θα τα παρουσιάσει ( τα  παρουσιάζω) στην τάξη .

2. Να μεταφέρεις τώρα το παραπάνω κείμενο στο παρελθόν ( αόριστος ) :

Κάθε ομάδα έκανε διαφορετική δουλειά . Η πρώτη συγκέντρωσε (συγκεντρώνω) πληροφορίες για τους θεούς του Ολύμπου , η δεύτερη κατέγραψε (καταγράφω) τα στοιχεία , η τρίτη ετοίμασε (ετοιμάζει) διάφορα παιχνίδια , η τέταρτη έφτιαξε (φτιάχνω) τις ζωγραφιές , η πέμπτη έγραψε (γράφω) ποιήματα και η έκτη τα παρουσίασε ( τα  παρουσιάζω) στην τάξη .


3. Να βάλεις τις  παρακάτω λέξεις σε αλφαβητική σειρά :

   γέννηση , γένος , γενναίος , γεγονός , γενέθλια , γενειάδα

γεγονός, γενέθλια, γενειάδα, γενναίος, γέννηση, γένος

4. Να ξαναγράψεις τις παρακάτω προτάσεις μεταφέροντας τα ρήματα στην προστακτική , πρώτα στο β΄πρόσωπο ενικού και στη συνέχεια στο β΄πρόσωπο πληθυντικού :

Ø     Ανεβαίνω τις σκάλες .
Ø  Ανέβα τις σκάλες.
Ø  Ανεβείτε τις σκάλες.

Ø  Άρχισα το παιχνίδι .
Ø  Άρχισε το παιχνίδι.
Ø  Αρχίστε το παιχνίδι.

Ø  Χρησιμοποίησα τις σκάλες .

Ø  Χρησιμοποίησε τις σκάλες.
Ø  Χρησιμοποιήστε τις σκάλες.

Ø  Έριξα αλάτι στο φαγητό .
Ø  Ρίξε αλάτι στο φαγητό.
Ø  Ρίξτε αλάτι στο φαγητό.

5. Να ξαναγράψεις το  παρακάτω κείμενο αντικαθιστώντας τα  οριστικά άρθρα με αόριστα :

  •        Στην κυριακάτικη εκδρομή πρέπει να έχεις μαζί σου το σακίδιο , το παγούρι με το νερό , το χυμό , το σάντουιτς , το σημειωματάριο και το στυλό σου .


  •           Στην κυριακάτικη εκδρομή πρέπει να έχεις μαζί σου ένα σακίδιο , ένα παγούρι με νερό , ένα χυμό , ένα σάντουιτς , ένα  σημειωματάριο και ένα στυλό .


6. Να κυκλώσεις τα  άρθρα και να υπογραμμίσεις τις  προσωπικές αντωνυμίες στις παρακάτω προτάσεις :

  •           Τους είδα μια μέρα , την  ώρα που γύριζα στο σπίτι .
  •            Μην την ακούς τι λέει , κάνει ότι τα ξέρει όλα .
  •         Την είδα με τον πατέρα της . Την κρατούσε από το χέρι .
  •       Στολίσαμε τους τοίχους της τάξης μας με τις ζωγραφιές που φτιάξαμε .


7. Να συμπληρώσεις τα κενά με τις μετοχές ενεργητικής φωνής των ρημάτων που βρίσκονται σε παρένθεση :

   Περάσαμε όμορφα την ώρα μας ζωγραφίζοντας (ζωγραφίζω) και τραγουδώντας (τραγουδώ). 
       Έφτασε κολυμπώντας (κολυμπώ) στο απέναντι νησάκι .
        Διασχίσαμε όλη την απόσταση άλλοτε τρέχοντας (τρέχω) κι άλλοτε βαδίζοντας (βαδίζω) γρήγορα .
      Τα κατάφερε να περάσει τις εξετάσεις μελετώντας (μελετώ) πολλές ώρες .

8. Να συμπληρώσεις τα γράμματα που λείπουν στις παρακάτω ομώνυμες λέξεις :

  •            Ανέβηκα στην κόκκινη μηλιά .
  •             Δεν έβγαλε μιλιά .
  •            Είδαμε τα θεόρατα τείχη της ακρόπολης .
  •          Αν έχεις τύχη διάβαινε !
  •          Οι τοίχοι του σπιτιού μας είναι φρεσκοβαμμένοι .
  •          Το κλήμα στην αυλή μας είναι γεμάτο σταφύλια .
  •          Στην Ελλάδα έχουμε μεσογειακό κλίμα .
  •         Ξαπλώσαμε στην ψιλή άμμο και κάναμε ηλιοθεραπεία .
  •          Είδαμε μια ψηλή κοπέλα να έρχεται προς το μέρος μας .
  •          Σήκω επιτέλους , θα αργήσεις στο σχολείο .
  •         Δώσε μου ένα σύκο να φάω !

  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous