Γ
Ρ Α Μ Μ Α Τ Ι Κ Ε Σ Α Σ Κ Η Σ Ε Ι Σ
1.
Να συμπληρώσεις το παρακάτω
κείμενο με τα ρήματα της παρένθεσης
στο συνοπτικό - στιγμιαίο μέλλοντα :
Κάθε
ομάδα θα κάνει (κάνω) διαφορετική δουλειά . Η
πρώτη θα συγκεντρώσει (συγκεντρώνω) πληροφορίες
για τους θεούς του Ολύμπου , η δεύτερη θα καταγράψει
(καταγράφω) τα στοιχεία , η τρίτη θα ετοιμάσει
(ετοιμάζει) διάφορα παιχνίδια , η τέταρτη θα φτιάξει
(φτιάχνω) τις ζωγραφιές , η πέμπτη θα γράψει
(γράφω) ποιήματα και η έκτη θα τα παρουσιάσει (
τα παρουσιάζω) στην τάξη .
2. Να
μεταφέρεις τώρα το παραπάνω
κείμενο στο παρελθόν ( αόριστος ) :
Κάθε
ομάδα έκανε διαφορετική δουλειά . Η πρώτη συγκέντρωσε
(συγκεντρώνω) πληροφορίες για τους θεούς του Ολύμπου , η δεύτερη κατέγραψε (καταγράφω) τα στοιχεία , η τρίτη ετοίμασε (ετοιμάζει) διάφορα παιχνίδια , η τέταρτη έφτιαξε (φτιάχνω) τις ζωγραφιές , η πέμπτη έγραψε (γράφω) ποιήματα και η έκτη τα παρουσίασε ( τα
παρουσιάζω) στην τάξη .
3. Να βάλεις τις παρακάτω
λέξεις σε αλφαβητική σειρά :
γέννηση , γένος , γενναίος , γεγονός , γενέθλια ,
γενειάδα
γεγονός, γενέθλια, γενειάδα, γενναίος,
γέννηση,
γένος
4. Να
ξαναγράψεις τις παρακάτω προτάσεις μεταφέροντας τα ρήματα στην προστακτική , πρώτα στο β΄πρόσωπο ενικού και στη συνέχεια στο β΄πρόσωπο πληθυντικού :
Ø Ανεβαίνω τις
σκάλες .
|
Ø
Ανέβα τις σκάλες.
Ø
Ανεβείτε τις σκάλες.
|
Ø Άρχισα το
παιχνίδι .
|
Ø
Άρχισε το παιχνίδι.
Ø
Αρχίστε το παιχνίδι.
|
Ø Χρησιμοποίησα
τις σκάλες .
|
Ø
Χρησιμοποίησε τις σκάλες.
Ø
Χρησιμοποιήστε τις σκάλες.
|
Ø Έριξα αλάτι
στο φαγητό .
|
Ø
Ρίξε αλάτι στο φαγητό.
Ø
Ρίξτε αλάτι στο φαγητό.
|
5. Να ξαναγράψεις
το παρακάτω κείμενο αντικαθιστώντας
τα οριστικά άρθρα με αόριστα
:
- Στην κυριακάτικη εκδρομή πρέπει να έχεις μαζί σου το σακίδιο , το παγούρι με το νερό , το χυμό , το σάντουιτς , το σημειωματάριο και το στυλό σου .
- Στην κυριακάτικη εκδρομή πρέπει να έχεις μαζί σου ένα σακίδιο , ένα παγούρι με νερό , ένα χυμό , ένα σάντουιτς , ένα σημειωματάριο και ένα στυλό .
6. Να
κυκλώσεις τα άρθρα και να υπογραμμίσεις τις προσωπικές
αντωνυμίες στις παρακάτω προτάσεις :
- Τους είδα μια μέρα , την ώρα που γύριζα στο σπίτι .
- Μην την ακούς τι λέει , κάνει ότι τα ξέρει όλα .
- Την είδα με τον πατέρα της . Την κρατούσε από το χέρι .
- Στολίσαμε τους τοίχους της τάξης μας με τις ζωγραφιές που φτιάξαμε .
7. Να
συμπληρώσεις τα κενά με τις μετοχές
ενεργητικής φωνής των ρημάτων που βρίσκονται σε παρένθεση :
Περάσαμε όμορφα την ώρα μας ζωγραφίζοντας (ζωγραφίζω) και τραγουδώντας
(τραγουδώ).
Έφτασε κολυμπώντας (κολυμπώ) στο απέναντι νησάκι .
Διασχίσαμε όλη
την απόσταση άλλοτε τρέχοντας (τρέχω) κι
άλλοτε βαδίζοντας (βαδίζω) γρήγορα .
Τα κατάφερε να
περάσει τις εξετάσεις μελετώντας (μελετώ)
πολλές ώρες .
8. Να συμπληρώσεις τα γράμματα που λείπουν στις παρακάτω ομώνυμες λέξεις :
- Ανέβηκα στην κόκκινη μηλιά .
- Δεν έβγαλε μιλιά .
- Είδαμε τα θεόρατα τείχη της ακρόπολης .
- Αν έχεις τύχη διάβαινε !
- Οι τοίχοι του σπιτιού μας είναι φρεσκοβαμμένοι .
- Το κλήμα στην αυλή μας είναι γεμάτο σταφύλια .
- Στην Ελλάδα έχουμε μεσογειακό κλίμα .
- Ξαπλώσαμε στην ψιλή άμμο και κάναμε ηλιοθεραπεία .
- Είδαμε μια ψηλή κοπέλα να έρχεται προς το μέρος μας .
- Σήκω επιτέλους , θα αργήσεις στο σχολείο .
- Δώσε μου ένα σύκο να φάω !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί