- τε ή – ται , - με ή -μαι - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

- τε ή – ται , - με ή -μαι




Τα ρήματα που στην ενεργητική φωνή  έχουν κατάληξη – ω


                                          π.χ. 


                       Ενεργητική φωνή : εγώ χτενίζω

 στην παθητική φωνή τελειώνουν σε – ομαι .
                                    
            π.χ.       Παθητική φωνή : εγώ χτενίζομαι

















Συγκεκριμένα, συναντούμε :


  • την κατάληξη –μαι στο
 α΄ πρόσωπο του ενικού αριθμού της Παθητικής Φωνής:
                       
        π.χ.      Εγώ χτενίζομαι








      • την κατάληξη ται στο γ΄ πρόσωπο του ενικού αριθμού της Παθητικής Φωνής
         

        π.χ.        Αυτός κρύβεται πίσω από το δέντρο













      •  την κατάληξη –με στο
      α΄ πρόσωπο του πληθυντικού αριθμού της Ενεργητικής Φωνής
      π.χ.  Εμείς βουρτσίζουμε τα δόντια μας.



      • την κατάληξη –τε στο 
      β΄ πρόσωπο του πληθυντικού αριθμού της Ενεργητικής Φωνής:  
      π.χ. Εσείς κόβετε το γρασίδι







                 
      '' Προσοχή, να μην τα μπερδεύω..
       Εμείς, εσείς με έψιλον (ε)
       Και τ’ άλλα με άλφα γιώτα (αι) !!!''





           Ενεργητική φωνή : 
             Εμείς πλένουμε

            Παθητική φωνή : 
              Εγώ πλένομαι 
















      Δεν υπάρχουν σχόλια:

      Δημοσίευση σχολίου

      Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

      Next previous