Αντωνυμίες - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Αντωνυμίες



Μάθαμε ότι τις λέξεις που χρησιμοποιούμε στη θέση ονομάτων ή επιθέτων,
τις ονομάζουμε αντωνυμίες.



Οι αντωνυμίες είναι οκτώ ειδών:
οι προσωπικές,
οι κτητικές,
οι αυτοπαθείς,
οι οριστικές,
οι δεικτικές,
οι αναφορικές,
οι ερωτηματικές
και οι αόριστες.










Τα είδη των αντωνυμιών που γνωρίσαμε στα προηγούμενα μαθήματα είναι:












Ας δούμε  και τα υπόλοιπα δύο είδη :




Κτητικές αντωνυμίες,

που φανερώνουν σε ποιον ανήκει κάτι (τον κτήτορα)






Προσοχή! 


Δεν πρέπει να μπερδεύουμε τις κτητικές αντωνυμίες με τις προσωπικές.
Οι κτητικές αντωνυμίες μπαίνουν ύστερα από ουσιαστικό :π.χ. το σκυλάκι μου,
 ενώ οι προσωπικές συνοδεύουν ρήμα : π.χ. Μου γέλασε

Για να καταλάβω αν μια αντωνυμία, η οποία είναι γραμμένη με αδύνατο τύπο, είναι προσωπική ή κτητική, την αντικαθιστώ με τον αντίστοιχο δυνατό τύπο .
π.χ.

Το σπίτι μου - το δικό μου σπίτι  (κτητική),

ενώ: Με μάλωσε - μάλωσε εμένα (προσωπική).






Δεκτικές  αντωνυμίες , 

που τις χρησιμοποιούμε, όταν δείχνουμε κάτι :








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous