4. Η καθημερινή ζωή των Μυκηναίων - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

4. Η καθημερινή ζωή των Μυκηναίων




Οι Μυκηναίοι ασχολήθηκαν πολύ με το εμπόριο.

Τα μυκηναϊκά καράβια ταξίδευαν σε όλη τη Μεσόγειο. 
      Μετέφεραν σε άλλες χώρες
➤αγγεία, 
➤λάδι, 
➤κρασί, 
➤όπλα 
➤και κο­σμήματα 
        κι έφερναν στις Μυκήνες 
➤χρυσό, 
➤ασήμι, 
➤χαλκό, 
➤ελεφαντόδοντο 
➤και πολύτι­μες πέτρες.





Ήταν τόσο το χρυσάφι που απέκτησαν οι Μυκηναίοι, ώστε δίκαια ο Όμη­ρος ονόμασε τις Μυκήνες πολύχρυσες.









Εκτός από καλοί έμποροι, ήταν και σπουδαίοι πολεμιστές.
Είχαν πολλούς εχθρούς, γι' αυτό έφτιαχναν τείχη γύρω από τις ακροπόλεις τους και γυμνάζονταν, για να είναι πάντα έτοιμοι για πόλεμο.













Είχαν χάλκινες πανοπλίες, με θώρακα,
περι­κνημίδες, ασπίδα και κράνη από χαλκό ή από δόντια αγριόχοιρου.













Ήταν σπουδαίοι ιππείς και πολεμούσαν πάνω σε άρματα που τα έσερναν άλογα.











Έκαναν και πολλές γιορτές. Διασκέδαζαν τρώγοντας, πίνοντας και κάνοντας αγώνες.








Αγαπούσαν πολύ τη μουσική και από τις γιορτές τους δεν έλειπε ποτέ ο αοιδός, που έπαιζε τη λύρα και τραγουδούσε ηρωικά τραγούδια.
























Οι άντρες φορούσαν χιτώνες, κούρευαν τα μαλλιά τους κι άφηναν γενειάδα και μουστάκι.

Οι Μυκηναίες φορούσαν μακριές πολύχρωμες φούστες και μπλούζες με μακριά μανίκια.














Χτενίζονταν όμορφα, έφτιαχναν πολλές μπούκλες, βάφονταν και













στολίζο­νταν με πολλά κοσμήματα.










Άντρες και γυναίκες φρόντιζαν πολύ το σώμα τους.
Έκαναν λουτρά και αλείφονταν με αρωματικά λάδια.
Είµαι η «Μυκηναία». Ζωγραφίστηκα πριν 3.300 χρόνια. Σου λέω τη χρονολογία για να καταλάβεις τη µεγάλη αξία µου. Η οµορφιά µου πέρασε ακόµα και τις Μινωίτισσες. ∆εν βρίσκεις πως είµαι πιο όµορφη από την «Παριζιάνα», τη γνωστή µινωική τοιχογραφία; Ζωγραφίστηκα πάνω σε γαλάζιο φόντο κι έτσι αναδεικνύεται η οµορφιά µου. Είµαι γεροδεµένη, έχω πλούσια µαλλιά, που περνούν µπροστά από τ’ αυτιά, στολισµένα µε µια κορδέλα, λοξά µάτια, καµαρωτά φρύδια, φορώ όµορφα ρούχα και λεπτά κοσµήµατα. Έχω γυρίσει το στήθος µπροστά για να καµαρώσεις και τα κοσµήµατά µου! Μόνο το κεφάλι µου είναι στο πλάι. Το έκανα επίτηδες για να θαυµάσεις την αρχοντιά µου. Έτσι που γέρνω το κεφάλι είναι σαν να µην ξέρω ποιο περιδέραιο να διαλέξω.

Σ. Γιαλουράκη, Χρυσές Μυκήνες, σελ. 122-124 (µε µικρές αλλαγές)






Κάθε πόλη είχε το βασιλιά της, που έμενε στο ανάκτορο και είχε μεγάλη εξουσία.




Όταν ήθελε να ανακοινώσει κάτι, καλούσε το λαό στην αγορά.
Κανείς όμως, δεν τολ­μούσε να μην υπακούσει στις αποφάσεις του.













Ερωτήσεις:

1. Τι εμπορεύονταν οι Μυκηναίοι;
2. Ποιος ονόμασε τις Μυκήνες πολύχρυσες και γιατί;
3. Γιατί οι Μυκηναίοι ήταν σπουδαίοι πολεμιστές;
4. Πώς διασκέδαζαν οι Μυκηναίοι;
5. Τι γνωρίζεις για το ντύσιμο των Μυκηναίων;
6. Τι γνωρίζεις για το βασιλιά των Μυκηναίων;












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous