Το φυλλάδιό μου συμπληρωμένο - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Το φυλλάδιό μου συμπληρωμένο






            ΓΛΩΣΣΑ





  1.   Να συμπληρώσεις τα κενά των προτάσεων με την κατάλληλη ομώνυμη λέξη 
  
     ( κατακόρυφος, πάπυρος,σκηνή,πάλι, πάλη,χοίρος,χήρος,κλίμα, κλήμα.).



  •  Έδεσε γερά το δέμα μ’ ένα σκοινί.
  •  Το κλίμα  της Ελλάδας είναι μεσογειακό.
  • Το γουρούνι λέγεται αλλιώς και  χοίρος  .
  • Σε λίγες μέρες θα είμαστε και  πάλι  μαζί.
  • Η  πάλη είναι αγώνισμα των Ολυμπιακών αγώνων.
  • Ξέρει κανείς να στήνει  σκηνή ;
  • Το κλήμα  του γείτονα κάνει γλυκά σταφύλια.
  • Έμεινε  χήρος , αλλά δεν ξαναπαντρεύτηκε.

2.  Να σχηματίσεις προτάσεις με τα παρακάτω ζευγάρια ομώνυμων λέξεων.
     
 λύπη – λείπει
Εύχομαι να λείπει από τη ζωή των ανθρώπων η λύπη!

 νίκη – νοίκι
Ήταν μια νίκη για μας να καταφέρουμε να μειώσουμε το νοίκι!

( φυσικά, μπορείς να γράψεις δικές σου προτάσεις, αυτές είναι ενδεικτικές!)

3.   Να συμπληρώσεις τα κενά των προτάσεων μετατρέποντας τα ρήματα της παρένθεσης σε μετοχή.
  •  Ήρθε (τρέχω) τρέχοντας να μας πει τα νέα.
  • (βλέπω) Βλέποντας το ληστή να φεύγει, όρμησε να τον πιάσει.
  • Έσπασε το χέρι της (πέφτω) πέφτοντας από τη σκάλα.
  • Μια παροιμία λέει: «(ρωτώ) Ρωτώντας πας στην πόλη»
  • Ήρθε στην εκδήλωση (φορώ) φορώντας ένα υπέροχο φόρεμα.
  • Συνάντησα τη Λίνα (πηγαίνω) πηγαίνοντας στο φροντιστήριο.

4.   Να συμπληρώσεις τα κενά του κειμένου βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στην προστακτική αορίστου και στο σωστό πρόσωπο.

Σήμερα το πρωί ο διευθυντής είπε στα παιδιά: «Η κυρία σας θα λείψει για λίγο. Γι’ αυτό κάντε (κάνω) ό,τι θέλετε. ……Γράψτε…… (γράφω) τις αυριανές ασκήσεις, ……προετοιμάστε………. (προετοιμάζω) το μάθημα της επόμενης ώρας ή ……φτιάξτε…….. (φτιάχνω) μια ζωγραφιά. ……Πάρτε….. (παίρνω) χαρτιά και μπογιές, ……ζωγραφίστε……….. (ζωγραφίζω) ό,τι σας αρέσει και μετά ………κολλήστε……….. (κολλώ) τα στον τοίχο. Αν θέλετε, ……διαβάστε……. (διαβάζω) κάποιο από τα βιβλία της βιβλιοθήκης. Όταν χτυπήσει το κουδούνι, ……βγείτε………. (βγαίνω) όλοι έξω και ……κατεβείτε…… (κατεβαίνω) στην αυλή. Μετά το διάλειμμα ……γυρίστε…… (γυρίζω) στην τάξη σας».



Να σχηματίσεις τις μετοχές ενεργητικής φωνής των παρακάτω ρημάτων

   Περπατώ ….. .περπατώντας
    Μαθαίνω…….μαθαίνοντας
    Βουτώ……….βουτώντας
    Τρέχω……….τρέχοντας
    Βαδίζω………βαδίζοντας
     Κολυμπώ……κολυμπώντας
    Κερδίζω……..κερδίζοντας
   Στερεώνω……στερεώνοντας


Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων αλλάζοντας τη φράση της παρένθεσης με την κατάλληλα μετοχή ενεργητικής φωνής.


  •      Έκανε πως έπαιζε μουσική ( με χτυπήματα) χτυπώντας τα χέρια του.

  •      Έχασε όλο το χρόνο ( με σβησίματα)..σβήνοντας

  •          Πνίγηκε (γιατί έπινε) πίνοντας..νερό

  •          Όλο το απόγευμα το πέρασε στην αποθήκη ( και μετρούσε).μετρώντας τα κιβώτια.

  •          Βράχηκε ( γιατί πότιζε) .ποτίζοντας.τα λουλούδια.

  •         Πήγε ταξίδι ( με οδήγηση ) οδηγώντας το καινούριο του αυτοκίνητο.

  •          Έπεσε στο κρεβάτι(με κλάματα)..κλαίγοντας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί μόλις εγκριθεί

Next previous